2012-02-13

Lite mycket nu...

Så var det ny vecka igen då. Fasen vad helgerna går fort. Hade hur många planer som helst för denna helg men inget av det som var planerat blev gjort. Huvudplanen var att städa och röja inför kommande födelsedag då Grabben fyller 14 nu på lördag. Resultatet efter helgen som försvann i raketfart är att det är stökigare än någonsin.

En annan plan, dock inte lika viktig men ändå, var att jag skulle få tummen ur och färga håret. Istället har mitt hår på bara ett par dagar blivit katastrofalt grått.

Tredje planen var att gå igenom skåpet i köket med alla viktiga och mindre viktiga papper. Arbetsförmedlingen vill att jag ska visa upp arbetsgivarintyg och det ska vara orginal såklart. Vi har en dålig ovana att lägga alla viktiga papper i ett av köksskåpen. Alltså det är inga tallrikar o glas i det skåpet längre, bara papper och annat "viktigt" (vill bara förtydliga så ni inte tror att jag är helt koko).

Istället för att ta itu med alla dessa planerade aktiviteter har helgen bestått av i nämnd ordning: Besöka ett antal loppisar, skjutsa Trassel till kompis för lek och övernattning, surfat på nätet, kollat på Melodifestivalen, sms:at med Trassel som inte kunde somna hos kompisen pga knä som hoppat fel, hämtat Trassel och sedan försökt få henne att somna trots värken. Söndag: fortsatt trösta Trassel och sedan åkt till jouren för att få smärtlindring till det förbannade knät, köpt nya akvariefiskar till ledsen flicka, fått överraskningsbesök av goda vänner, försökt laga mat + städa + diska samtidigt som jag försökt vara trevlig mot goda vänner (lyckades inte så bra tror jag), snabbätit och sedan fixat fika som snabbt inhandlades på macken av Mannen efter att jag försökt trolla med knäna och letat fikabröd här hemma.

När goda vännerna åkt (jag hoppas de inte blev avskräckta och aldrig vågar komma tillbaka) kom jag på att Trassel måste duscha och det behövdes en lång övertalning och en smula hot för att slutligen komma till en kompromiss där hon fick hjälp med att tvätta håret. Efter det satte jag mig i soffan och försökte koncentrera mig på nya tv-serien "Kontoret". Gick väl sådär kan jag säga...

Idag lyckades jag hitta de viktiga papperna som Arbetsförmedlingen vill se. Jag fick lite halvpanik ett tag när jag letade men så tänkte jag: "kanske skulle kolla i pärmen där de egentligen ska sitta, vet ju att de garanterat inte är där men skadar ju inte att kolla..." och ta mig tusan där satt de ju! Under rätt flik och allt! Måste ha haft en tillfällig ordningssam dag när jag sorterade in dem. :-)

Gick till AF och där var det väldigt många fler än jag som kommit på samma idé idag. Lång kö och endast en handläggare som jobbade i kundtjänst. Efter lång väntan och ingen action bestämde jag mig för att gå tillbaka i morgon istället.

Kanske kan det där håret bli färgat ikväll. Det beror på hur mycket annat som ska komma ivägen. Jag har ju fortfarande inte börjat röja inför kalaset. Kanske städa medans jag har färgmedlet i håret? Vi får se.

Först laga middag.

2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad jag känner igen mig i det du skriver. Allt ska göras men inget blir gjort. suck!
    Att det ska vara så svårt att lägga energi på en sak i taget. Nu har ju du två andra som behöver din hjälp, men ändå. Hoppas håret blir fint!

    Kram Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir lite lätt trött när hundra saker ska göras om inget blir gjort. Egentligen gör jag ju helt fel. Ska skriva listor med några få saker varje dag och nöja mig med att göra dem men det är fan lättare sagt än gjort.

      Nu är iaf middagen påbörjad och hoppet finns om att håret ska hinna bli gjort. :-) Folk som inte riktigt tror på diagnoser har en förmåga att säga: "Jamen så är ju jag också". Det är de jädrar i mig INTE säger jag. Och är de lika som mig så beror de på att de också skulle kunna få en diagnos lätt som en plätt.
      Fast det har de inte fattat själva. ;-)

      Ha´det gott!

      Kram!

      Radera