2012-02-25

Då och Nu

Jag läser igenom gamla texter och hittar sånt som på pricken beskriver hur Grabben var när han var yngre. Kommer att använda dessa texter i vissa inlägg och jämföra med hur det är nu. Följande utspelar sig för ganska exakt 4 år sedan.



Nu är sportlovet slut. Tack för det! Grabben vill inte hitta på något som innebär att han måste lämna huset. Jag blir snart galen av att vi aldrig lämnar huset så igår bestämde jag att det var dags att åka till köpcentret utanför stan.

Mormor skulle också följa med men inte blev Grabben något gladare för det. Han gillar inte att åka buss. Tycker det är jobbigt när bussen inte åker snabbaste vägen. Grabben grälade hela vägen till busshållplatsen. Bussen skulle komma kvart i och den var sen (såklart...). "Står det kvart i så skall den ju gå kvart i!!" grälar Prins Bus. Visst, det kan ju vem som helst hålla med om.

Bussen kommer en kvart försenad. Grabben är upprörd men går snällt in i bussen och tar en plats långt bak i bussen. Vill inte ha någon bakom ryggen. Han sätter sig inte utan står och hänger över sätet framför honom. Kommenterar alla hållplatser och undrar gång på gång varför bussen inte åker snabbaste vägen.

När en minut av resvägen återstår kan vi se köpcentret på håll. Då sätter sig äntligen Grabben, lutar sig behagligt mot ryggstödet och utbrister:"Det går att sitta också!!" :-)

Efter 2 timmar på köpcentret åker vi hem. Då går det att sitta redan från start. ;-) Vi är alla utmattade. Grabben har pratat oavbrutet och pillat på allt i affärerna. Han har hittat lösnaglar på Lindex som han tycker jag skall köpa så att det syns att jag är kvinna. "jaha, så det syns inte annars?" undrar jag. "Nä" blir hans svar. :-)



4 år senare blir Grabben fortfarande riktigt irriterad om bussen är försenad och han gillar inte när den inte tar snabbaste vägen till hållplatsen han ska av vid. Däremot har han inte längre några problem med att sitta på sätet redan från start och jag tror bestämt att han tycker jag ser ut som en kvinna trots att jag fortfarande inte använder lösnaglar. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar