2012-01-20

Ut i solen

Nu får det vara nog med isoleringen från omvärlden. Jag har pga depp undvikit att gå utanför hemmet i största möjliga mån. Har inte orkat med tanken på att träffa någon som undrar hur jag mår och då vara tvungen att antingen ljuga eller säga sanningen att jag mår skit. Då hade det blivit massa följdfrågor och om varför och jag orkade bara inte.

Idag mår jag bättre. Har bestämt mig för att gå ut i solen och trots kylan ta mig en promenad ner till stan och våldgästa min fd arbetsplats. Där ska jag äta lunch och under en timme låtsas att allt är som förr. Tanka lite energi.

För Grabben väntar bandymatch i kväll. Inte spela utan hejja i klacken. Jag anar att han kommer att frysa rejält men har sedan länge gett upp om att få honom att klä sig ordentligt. Det mesta känns oskönt för honom och det kombinerat med vanligt tonårs-tjafs om kläder gör det till en omöjlig uppgift att få honom att acceptera det jag föreslår när det gäller kläder.

Kommer att skriva mer om klädproblem i Bokstavslandet i nästa inlägg! Till dess hoppas jag ni har en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar