2012-01-02

Får jag lov att presentera....

...min fina familj som kommer att vara huvudpersoner i denna blogg!

Vi börjar med den yngsta (annars tycker hon det är orättvist):

Trassel: 9 år enligt födelsebeviset. Jag tvivlar ibland för nog kan man tro att hon är ett antal år äldre när hon kommer med klokheter ingen annan i hennes ålder ens skulle få tanken på. Full av humor och humör. Lite otursföljd är hon allt, det har blivit många besök på akuten de senaste åren. Familjens fredsmäklare och kattens bästa vän. Kreativ.

Grabben: 13 år och snart fjortis. Det var han som visade oss Bokstavslandet från början. Då hade vi knappt hört talas om det och sakta men säkert insåg vi att det var där vi hörde hemma. Adhd, TS och AS är hans bokstäver. De gör livet svårt för honom ibland men utan dem vore han inte den alldeles speciella person han är med unika egenskaper. Gillar data och tv-spel och drakar har alltid haft en egen plats i hans hjärta. Smart som få.

Mannen: 49-år och jobbar inom bankvärlden. Hyperaktiv som barn och hanterade detta med all världens sporter. Nu sportas det inte längre förutom i Wii-spelandet och som supporter. Duktig på teknik och data. Mitt stora stöd i livet.

Mamman: Jamen det är ju jag! Då ska vi se... 41 år, för närvarande arbetssökande. Har jobbat med lite allt möjligt men främst administration innan jag blev sjuk (fibromyalgi) och i samma veva blev uppsagd. Efter det väntade flera år med sjukersättning och nu försöker jag ta mig in på arbetsmarknaden igen. Inte lätt. I slutet av sommaren fick jag en alldeles egen plats i Bokstavslandet då jag diagnostiserades med Adhd. Då föll alla pusselbitarna på plats kan man säga. Som person är jag kreativ, tycker om att rita, skriva och inreda. Jag är glad men kan blixtra till och bli jättearg om jag tycker någon uppför sig illa.

Sedan har vi då: Hunden, Katten, Kaninen, och Kråkorna (även kallade undulaterna), våra kära och älskade husdjur. De har stor del i vår familj och kommer också att finnas med i mina berättelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar