2012-03-01

Läget i dag

Tänk att ibland lönar det sig att vara lite obekväm. Jag mejlade ju rektorn och påpekade att det var så bråkigt och stökigt på skolan. Hon svarade nästa dag att hon skulle ha ett möte med lärarna om detta och tydligen gav det effekt. De senaste dagarna har det varit lugnt och stillsamt i trapphuset och korridorerna på skolan.

Barnen har fått välja om de vill vara inne på rasterna och isåfall måste de sitta inne i klassrummet och rita eller spela spel. Inte springa omkring och bråka. Det har fungerat jättebra. De som valt att vara inne har hållit sig till reglerna och lärarna har varit noga med att se till att lugnet kvarstår.

Trassels fröken hade berättat att det tydligen kommit ett mejl från en förälder som klagat på att det varit bråkigt. Trassel visste att det var jag som mejlat men hon sa inget om det till de andra. Nu återstår att se hur länge lugnet varar.

Funderar starkt på att klaga vidare på busschaufförerna också. De har jag ju skrivit om i ett tidigare inlägg. De uppför sig som idioter. Inte alla men alldeles för många av stadens busschaffisar verkar hata sitt jobb. Och att de hatar barn är uppenbart. Jag tror faktiskt att flera av dem t o m hatar mig.

Jag är nästan lite sugen på att tipsa lokaltidningens ungdomsredaktion om att de ska låta sina ung-reportrar åka med undercover under några bussturer. Skulle kunna bli ett rätt saftigt reportage om hur ungdomar blir bemötta på stans bussar. Av chaffisar som högt deklarerar att "om ungjävlarna orkar gå till busshållplatsen så orkar de fan gå hela vägen hem också". Ord som jag själv hört en chaffis säga med anledning av att barn åker buss hem från skolan.

Nu finns det ju busschaffisar som är väldigt trevliga också. De skulle aldrig uppföra sig som de dårar de har till kollegor. Tycker bara synd om dem att de måste ha så otrevliga arbetskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar