2012-03-02

Världens säkraste jobb?

Det lär nog vara så att om man är anställd av Försäkringskassan så finns det ingen risk att man blir avskedad pga brist på arbetsuppgifter. De har så att säga sitt på det torra på så sätt. Kan inget annat konstatera när de gång på gång begär in kompletteringar till alla sjukskrivningsärenden. En läkare kan tydligen aldrig vara övertydlig nog i de intyg de skriver när de sjukskriver en person.

Jag fick idag ett brev från Försäkringskassan där de informerar mig om att de har begärt kompletterande uppgifter från min läkare gällande min senaste begäran om sjukskrivning. De har skickat brevet till min läkare också och de vill ha svar från honom senast den 5 mars. Det är på måndag. Jag fick som sagt var brevet idag och jag hoppas verkligen att min läkare fått sitt brev snabbare. Försäkringskassan har daterat sitt brev den 22 februari. Det är långa postgångar på Försäkringskassan.

På måndag ska jag ringa till hälsocentralen och fråga sjuksköterskan om läkaren hunnit skicka in några kompletteringar. Han ska nämnligen vara ledig för sportlov nästa vecka, det vet jag sedan tidigare. Om han inte hunnit, och det har han ju inte om han precis som jag fått brevet idag, måste jag ringa till Försäkringskassan och be om uppskov.

Igår skrev jag färdigt överklagan gällande FK´s beslut om att ge avslag på min sjukskrivning för dec - jan. Jag har gruvat mig länge men kände mig tillräckligt samlad i tankarna igår så jag klarade av att skriva ihop överklagan. Kände mig så nöjd och lättad när det var klart och vaknade lite lättare till sinnet i morse.

Den känslan höll i sig tills jag öppnade brevlådan nu på eftermiddagen och fick se brevet från FK. De gör ta mig fan allt för att göra livet surt för både mig och min läkare. Jag är så extremt trött dem just nu. Extremt.

1 kommentar:

  1. Åh, vad du kämpar på. Förstår inte heller vad de håller på med på FK. Hoppas du får hjälp av läkaren.
    Kram Cilla

    SvaraRadera