2012-04-26

Plötsligt händer det (kanske...)

Blir inte mycket bloggande nu. Inser att det är över en vecka sedan jag skrev senaste inlägget. Har haft huvudet fullt av annat och bloggen har fått legat åt sidan. Det händer roliga saker nu. Vill inte skriva i detalj vad det är ännu men det kommer jag snart att kunna göra om allt går i lås. Kan avslöja att det handlar om ett jobb. Håller tummar och tår för att det ska bli som jag vill. :-) För övrigt har barnen lovdag från skolan idag. Grabben kom nyss ner med bokrecensionen färdigskriven. Den ska lämnas in i morrn och han har verkligen varit ute i sista minuten med att hinna färdigt men det är ju så vi arbetar i den här familjen. ;-) Väntar med spänning på att det snart är dags för barnens utvecklingssamtal. Har fått en föraning om vilka omdömen Grabben fått av sina lärare. Det ser bra ut, riktigt bra! Han har ju lätt för sig på så sätt. Matteläraren hade väl skrivit något om att han möjlitvis nästan hade lite FÖR lätt för sig och därför gjorde färdigt uppgifterna i ett nafs och sedan ägnade resten av lektionen åt att prata lite för mycket och på så vis kanske störde övriga elever. Jag tänker att han kanske helt enkelt skulle behöva lite mer utmanande uppgifter att lösa då. Mata på honom tillräckligt mycket så att han slipper sitta sysslolös på lektionen. Trassel har haft nationella prov i flera veckors tid nu. Det är svenska och matte som ska testas. Ska bli intressant att se resultaten. Hon har svårt med stavningen och vissa ord måste man be henne läsa om flera gånger för att hon ska se vad det egentligen står. Vi har lite dyslexi-misstanke om henne. Har påpekat det för lärarna redan i höstas men då tyckte de att vi skulle avvakta och se hur det gick. Jag har själv alltid varit bra på att stava och jag tycker det är svårt att veta vad man kan kräva av en 3:e-klassare. När jag själv gick i skolan var det noga med att stavningen blev rätt men jag tycker inte att skolan har samma krav på det längre. Helgen kommer att innebära LAN (Grabben), renovering (Mannen och jag), lek (Trassel) och kalas (hela familjen). Kan bli en ganska bra helg. Kommer rent av att bli en kanonhelg om jag har en riktig tur och någon gång ska det väl ändå hända mig ockå? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar